Nuttige links

Ons bedrijfsdoel

Industriële printexpertise toepassen en betrouwbare oplossingen leveren om fabrikanten wereldwijd te helpen duurzaam te zijn, verspilling tegen te gaan en tegelijkertijd consumenten aan te trekken, te informeren en te beschermen.

Een bericht van onze CEO

robert_pulford_testimonial

"Om de ambities van onze bedrijfsvisie te verwezenlijken, is de strategie van Domino om het toonaangevende referentiebedrijf in Industrial Printing te worden. Dit willen we doen door onze focus te verleggen van producten naar het zijn van een efficiënte leverancier van printoplossingen en -diensten van wereldklasse. De basis hiervoor is leiderschap in klantervaring, duurzaamheid en werken in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. We willen dit waarmaken met de inzet van toegewijde en deskundige werknemers die ervan overtuigd zijn dat Domino een verschil kan maken."

"We dagen onszelf voortdurend uit om onze manier van werken te verbeteren, om ervoor te zorgen dat we onze beloften aan onze klanten, de gemeenschap en het milieu blijven nakomen."

Robert Pulford

Domino Printing Sciences

Waarom MVO?

Domino is ervan overtuigd dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen integraal deel uitmaakt van zakelijk succes, en we zijn vastbesloten om het welzijn van onze stakeholders, waaronder onze gemeenschappen, werknemers, het milieu, de waardeketen en partners, te waarborgen. Domino verwacht van elke werknemer dat hij of zij individuele verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar prestaties en dat hij of zij samenwerkt om onze duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken.

Wij ondersteunen de Duurzame Ontwikkelingsdoelen

We hebben de volledige lijst van 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals, SDG's) van de VN beoordeeld om vast te stellen waar Domino de meeste impact heeft en kan hebben.

Website van de Verenigde Naties over Duurzame Ontwikkelingsdoelen:

Ondersteuning van de SDG's met verantwoorde technologie

De kernactiviteit van Domino draagt bij aan verantwoorde consumptie en productie (SDG12), helpt voedselverspilling te elimineren (SDG2) en ondersteunt de groei en innovatie van de industrie (SDG9).

In samenwerking met onze mensen

In al onze wereldwijde ondernemingen hebben we actieve projecten die zich richten op het bevorderen van goede gezondheid en welzijn (SDG3), het werken aan kwaliteitsonderwijs (SDG4) en het ondersteunen van waardig werk en economische groei (SDG8).

Het toepassen van onze expertise om de doelen te bereiken

Onze bedrijfsprogramma's dragen actief bij aan bijna alle 17 SDG's, maar zijn er zes doelen waarop we de meeste invloed hebben, zoals hieronder:

Klik op elk doel hieronder om te lezen hoe Domino de belofte om 'meer te doen' met en voor klanten en onze gemeenschappen waarmaakt.

Doel 2: Een einde maken aan honger, voedselzekerheid en betere voeding realiseren, en duurzame landbouw bevorderen

2: De technologie voor batchcoderen maakt een efficiënt beheer van de leveringsketen en traceerbaarheid mogelijk, en biedt een methode voor consumenten om duurzame keuzes te maken. Datumcoderen helpt detailhandelaren en consumenten bij het monitoren van voorraden om voedselverspilling te voorkomen. Variabele data zoals ingrediëntenlijsten kunnen informatie geven over voeding en allergenen. Investeringen in de uitbreiding van het assortiment van ondersteunende materialen zijn erop gericht om fabrikanten wereldwijd te helpen hun verpakkingen te verminderen.

Doel 3: Zorgen voor een gezond leven en bevordering van het welzijn voor alle leeftijden

3: Onze codeeroplossingen voor identificatie bieden uitgebreide validatie en controle van de leveringsketen, van consumenten beschermen tegen namaakproducten (met inbegrip van farmaceutische producten) tot het beheer van gevaarlijke chemische stoffen. We bevorderen en financieren ook groepsbrede initiatieven op het gebied van gezondheid en welzijn voor onze werknemers en hun gezinnen

Doel 8: Bevordering van inclusieve en duurzame economische groei, werkgelegenheid en waardig werk voor iedereen

8: Wij ondersteunen wereldwijde economische groei in ontwikkelingslanden met een breed scala aan oplossingen. Hierdoor kunnen fabrikanten van elke omvang sneller en gemakkelijker voldoen aan zowel de binnenlandse als de internationale regelgeving voor de industrie, zodat hun bereik en ambities wereldwijd kunnen worden. We hebben een wereldwijd opgeleid personeelsbestand en helpen bij het creëren van wereldwijde vaardigheden. Onze productinterfaces zijn zeer visueel en gebruiksvriendelijk opgezet (inclusief de optie om etiketten te configureren vanuit centrale kantoren), waardoor een meer inclusief personeelsbestand aan productielijnen mogelijk is. Zowel intern als voor de leveringsketen handhaven we beleid met betrekking tot de rechten van werknemers en het voorkomen van dwangarbeid en slavernij

Doel 9: Een veerkrachtige infrastructuur opbouwen, inclusieve en duurzame industrialisatie bevorderen en innovatie stimuleren

9: Onze technologieën ondersteunen de totstandbrenging van lokale infrastructuren en maken grensoverschrijdende handel mogelijk. Als wereldspeler maken we ontwikkeling en lokale innovatie mogelijk met behulp van een internationaal netwerk van productie- en distributiefaciliteiten, met over de hele wereld technologie-investeringen en research & development. Dat we de recente uitdagingen als gevolg van de COVID-19-pandemie met succes het hoofd wisten te bieden, illustreert de veerkracht van onze infrastructuur ter ondersteuning van kleine en grote fabrikanten over de hele wereld.

Doel 12: Zorgen voor duurzame consumptie- en productiepatronen

12: Duurzame consumptie en productie zijn gericht op "meer doen met minder"; wij bieden de industrie oplossingen om dit te bereiken door middel van traceerbaarheid en het bieden van data over de leveringsketen. Zo maken we duurzaam gedrag mogelijk door middel van transparantie.

Doel 16: Bevordering van rechtvaardige, vreedzame en inclusieve samenlevingen

16: Wij hebben hoge ethische waarden en zorgen ervoor dat onze partners en leveranciers zich aan onze principes houden, waar ze zich ook bevinden.

Onze partners en stakeholders

Het bereiken van de SDG's is alleen mogelijk door ambitieuze samenwerking. Wij werken samen met betrouwbare partners om ons dichter bij onze doelen te brengen.

Ecovadis Silver Award

Momenteel voldoet Domino wat betreft de 23 indicatoren van EcoVadis voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) aan de 'Zilveren' norm met betrekking tot het beperken van risico's, het aansturen van innovatie en het bevorderen van transparantie en vertrouwen met onze handelspartners. De EcoVadis-pilaren waarmee de normen van Domino worden gemeten, zijn duurzame inkoop, arbeids- en mensenrechten, ethiek en milieu. In elke categorie scoort Domino hoger dan gemiddeld.

Sedex Logo

Als leverancierslid in de categorie Manufacture of Machinery and Equipment van Sedex (Supplier Ethical Data Exchange), werkt Domino op diverse internationale vestigingen aan verbeteringen in de leveringsketen. De processen van Domino worden regelmatig aan de onafhankelijke ethische controles van deze organisatie onderworpen.

MVO in het nieuws