Domino Printing Sciences is opgericht in 1978 en heeft wereldwijd een reputatie opgebouwd voor zowel de ontwikkeling en productie van codeer-, markeer- en printtechnologieën als internationale aftermarketproducten en diensten aan haar klanten.

Domino's Digital Printing Solutions divisie levert digitale inkjetprinters en besturingssystemen aan de grafische printsector. Met oplossingen voor een complete reeks toepassingen voor het printen van labels en variable data.

Bij de Domino Group werken meer dan 2800 mensen en het bedrijf is actief in ruim 120 landen. Domino heeft productiefaciliteiten in het Verenigd Koninkrijk, de VS, China, Duitsland, India, Zweden en Zwitserland.

De aanhoudende groei van Domino wordt onderbouwd door een niet-aflatende inzet op het gebied van productontwikkeling. In 2017 werd Domino Printing Sciences onderscheiden met een zesde Queen’s Award – de meest prestigieuze prijs voor bedrijfsprestaties in het Verenigd Koninkrijk. De laatste award werd uitgereikt voor de innovatie van onze A-Serie i-Tech range van industriële kleinkarakter inkjetprinters. Eerdere Queen’s Awards die aan Domino zijn toegekend, waren voor onze technologische expertise en uitmuntende prestaties op het gebied van export en internationale handel.

Tijdens de MX Manufacturer Awards 2018 – een wedstrijd die in samenwerking met het Britse Institute of Mechanical Engineers wordt georganiseerd – won Domino de Operational Excellence Award met een nominatie in de categorie People & Skills. In het kader van dit programma won Domino in 2017 de Supply Chain Excellence Award.

In 2016 won Domino's 7-kleuren N610i digitale inkjet labelpers de European Digital Press Association Award in de categorie Best Label Printer.

Datzelfde jaar won Domino's vestiging in Cambridge (VK) de award voor Best Electronics and Electrical Plant tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking aan fabrieken, georganiseerd door Cranfield University.

Domino's lidmaatschap van vakorganisaties

Tim Paul, Global Account Director – Multi-National Accounts & OEMs bij Domino Printing Sciences, werd in december 2018 benoemd tot voorzitter van de Britse brancheorganisatie Processing & Packaging Machinery Trade Association (PPMA). Domino is al lange tijd lid van de Amerikaanse organisatie voor fabrikanten van verpakkings- en verwerkingstechnologieën, de Association for Packaging and Processing Technologies (PPMI).

Dankzij ons lidmaatschap van het Institute for Manufacturing van de University of Cambridge (VK) hebben onze teams toegang tot de internationaal hoog aangeschreven onderzoeksfaciliteiten van dit instituut, en tot de kennis die het instituut verzamelt over materialen, inkten en technologie.

Domino is sinds 2008 lid van de Europese organisatie voor printerinkten, de European Printing Inks Association (EuPIA), en draagt bij aan de daaraan verbonden werkgroepen. Ook heeft Domino expertise beschikbaar gesteld voor het opstellen van EuPIA's Good Manufacturing Practices: Printing Inks for Food Contact Materials.

Op dezelfde manier verschaft Domino's lidmaatschap van de UK Campden BRI ons toegang tot de wetenschappelijke, technische en adviesdiensten die nodig zijn voor het waarborgen van productveiligheid en -kwaliteit, procesefficiëntie en product- en procesinnovatie.

Domino is lid van GS1 – de organisatie die de basis vormt voor de internationale normen voor bedrijfscommunicatie door middel van haar gegevensbeheer van de unieke nummers die in barcodes worden gebruikt.

GS1 is onze partner met het leveren van oplossingen voor barcodes die aan internationale normen voldoen.

Domino’s Digital Printing Solutions divisie is lid van FINAT (de Europese vereniging voor de sector zelfklevende etiketten), TLMI (de Amerikaanse organisatie voor de etiketteer- en printsector voor verpakkingen) en diverse andere Europese nationale organisaties op etiketteer- en printgebied.